sobota, 30 stycznia 2021

Nie żyje Wanda Zalewska-Zdun, ps. "Rawicz"

Zmarła kolejna wspaniała Osoba, którą miałam szczęście i zaszczyt poznać z racji mojej pracy...

Ppor. Wanda Zalewska-Zdun, ps. "Rawicz", sanitariuszka z Powstania Warszawskiego, żołnierz II Obwodu "Żywiciel", warszawskiego Okręgu AK, artystka-plastyk, nauczycielka, była aktywna do końca. Zawsze pojawiała się na rocznicowych uroczystościach związanych z Powstaniem, nie tylko tych na Żoliborzu, otwierających stołeczne obchody. Emanowała z niej godność, ale jeszcze silniej - skromność i ciepło. Pamiętam naszą rozmowę sprzed ponad 3 lat, która się ostatecznie nie nagrała, bo padł mi nowy dyktafon i jak powiedziałam na zakończenie: mam Babcię w Pani wieku.

Może spotkają się tam, po Drugiej Stronie... 



(03.04.1926 - 29.01.2021)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz